Groene week dieet detox

Groene Week (foto Marijke Boes)

Uit ervaring weet ik dat het lastig is om bepaalde eetpatronen te doorbreken. Je “weet” dat sommige dingen voor jouw lichaam ongezond zijn, maar je eet/drinkt ze toch net iets te veel of te vaak. Of je weet dat sommige dingen gezond zijn en je eet ze te weinig. Het kan ook zijn dat je je niet bewust bent van de effecten van bepaalde producten op je lichaam/geestesgesteldheid. De groene week is voor mij een soort reset en een kans om mijn eetpatroon nog iets gezonder te maken.

Het mooie aan de groene week is dat je eigenlijk gewoon eet zoals je gewend bent, je kunt zo veel eten als je wilt, je hoeft geen honger te hebben. Het verschil met normaal is dat je ervoor kiest om alleen groene groentes/fruit/peulvruchten te eten. Verder eet je zaden/pitten/noten, kiemen, zeewier, kruiden/specerijen. Je drinkt kruidenthee en water. We doen dit altijd met een groepje, dit is makkelijker dan alleen. Het committent dat je afgeeft is krachtiger en je deelt recepten/vragen binnen de groep. De week vliegt voorbij.

Na de groene week voeg je in je eigen tempo weer andere producten aan je eten toe, of je kiest ervoor om dit niet te doen. Dit kiezen om niet/minder bepaalde dingen te eten of drinken is heel krachtig omdat je beter voelt wat deze producten met je doen. Soms ben je er zo aan gewend dat je buik na het eten wat onrustig is en heb je zonder dat je het doorhebt een voedingsintolerantie.

Een week groen eten, op je eigen manier is een kans om blijvend je eetpatroon te veranderen.

#groeneweek #detox #patronendoorbreken #kundaliniyoga #yoga #vegan #plantbasedfood #dieet #zuidlaren #drenthe# groningen#gr oeneweekdieet#groe ndieet